Geoblog.pl    BoRa    Podróże    Norwegia kraina fiordów 2010    podsumowanie z Listą Obowiązkową

podsumowanie z Listą Obowiązkową

Polska, Poznań

przejechaliśmy4708 km (bez przepraw promowych oczywiście).
Zrealizowaliśmy Listę Obowiązkową, na której były następujące miejsca:
1/ Bryggen w Bergen
2/ nocleg z widokiem na wodospad Tvindefossen
3/Najwęższe fiordy Nærøyfjord i Aurlandsfjord
4/ Dalsnibba -szczyt, na który można wjechać autem i podziwiać Geiranger
5/ Najsłynniejszy fiord Geiranger + jego wodospady 7 Sióstr, Welon Panny Młodej i Zalotnik
6/ Wodospad Storseterfossen, z unikatową możliwością przejścia pod strumieniem wody
7/Miasteczko Helesylt z urokliwą kaskadą
8/ Droga trolli czyli Trollstigen
9/ Droga Atlantycka
10/ Lodowiec Briksdal
11/ Kościół klepkowy (któryś z 28 zachowanych)
12/ Mosty łączące Szwecje z Danią

Dodatkowo odwiedziliśmy, a warto było:
1/ jeden z najwyższych wodospadów Mardalsfossen
2/ drogę szutrową z Aursjovegen z nieoświetlonym tunelem prowadzącym po spirali :-)do Sunndalsora, z widokami zapierającymi dech w piersiach.
Z dużym żalem, ale nie zmieścił się na LO - PREIKESTOLEN + Kjerag i oczywiście wiele, wiele innych cudów natury tego pięknego kraju, do którego trzeba jeszcze powrócić i odkrywać od nowa.

Dzisiaj tj 16.9.2013 dopisuje dzięki Asi do listy obowiązkowej język trolla (Trolltunga) w okolicach Skjeggedal - to wisząca nad fiordem skała, podobna do Preikestolen. Wejście bardzo ciężkie, ale bylebyśmy tylko jeszcze kiedyś pojechali do Norwegii to wejść na tę skałę damy radę..
fajny opis na

wedrowkikaroli
wedrowkikaroli - 2011-06-26 15:26
Z zapartym tchem przejrzałam zdjęcia i poczytałam relację, gdyż niebawem ruszam do Skandynawii !!! Jak widzę to kraina cudna , warta odwiedzenia :))

BoRa
BoRa - 2011-08-15 20:54
Oj warta,warta zwiedzenia. To już rok minął jak wróciliśmy a jeszcze widzę przed oczami te piękne widoki. Chyba tam wrócimy jeszcze.Ciągnie mnie na nie zdobyty Preikestolen.

Małgorzata K. - mitrofan
Małgorzata K. - mitrofan - 2012-11-26 22:46
Widzę, że nasze trasy były w wielu punktach zbieżne. Miło jest wrócić do tych wspaniałych widoków. Dzięki Twoim komentarzom odświeżyłam swoje wspomnienia, później przeczytałam Twoją relację - odbyłam więc wspaniałą podróż jeszcze raz i bardzo Ci za to dziękuję.

zula - 2012-12-28 17:24
...i ja dziękuję za Twoją wspaniałą relację z wyprawy !.
Trasa daleka , piękna a zdjęcia bardzo ładne . Daję 5 i to z plusem . Życzę aby podróż jeszcze przez wiele dni była na szczycie listy :"najpopularniejsze blogi " geoblog.pl .
Powodzenia , pozdrawiam

BoRa
BoRa - 2012-12-28 19:10
Jestem bardzo szczęśliwa, że mój opis podróży do Norwegii jest od kilku dni na pierwszym miejscu.
Cieszę się, że się podoba i jest czytany.
Odbieram to jako zaszczyt, ale też jako wyzwanie do dalszej pracy nad blogiem.

BPE
BPE - 2013-02-05 08:27
ja do tej listy dorzuciłabym jeszcze kilka nieziemskich skałek wiszacych nad przepasciami - tych, które są na zdjęciach we wszystkichj pzrewodnikach - niestety my dotarlismy tylko do Preikestolen.....ale nic straconego ..... jeszcze tam wrócimy (mam nadziję)