Geoblog.pl    BoRa    Podróże    2010 narty w Zillertall Arena i muzeum biżuterii Swarovskiego w Wattens    Muzeum Swarovskiego

Muzeum Swarovskiego

Austria
Austria, Wattens

Niedaleko Insbruck (Austria) w miejscowości Wattens znajduje się muzeum Swarovskiego z kolekcją kryształów i artystycznych instalacji.Nazwa muzeum jest tu myląca, nazwa zaczarowany świat Swarovskiego lub świat fantazji byłaby bardziej trafna. Jednakże muzeum, (więc niech tak będzie) zwiedza się przechodząc przez kilkanaście pomieszczeń, każde w innym stylu.
Wpierw wita nas największy kryształ świata 300 000 karatów i dla porównania w gablotce pod lupą najmniejsze kryształki.Potem przechodzimy do następnego pomieszczenia -to teatr (jakiś taki niezrozumiałay w odbiorze), ale już następne pomieszczenie imituje wnętrze kulistego kryształu. Gra świateł wprowadza w magiczny świat -niesamowite wrażenie. W któymś kolejnym pomieszczeniu kraina baśni, postaci z bajki i motyle wysadzane kryształami-wszystko bajecznie kolorowe. Natomiast na mnie, największe wrażenie zrobiły kryształowe modele najsłynniejszych budowli świata : Tadż Mahal z Agry, Piramida z Gizy, Empire State Building z Nowego Jorku i Mauzoleum Lenina z Moskwy.
Specjalnie ustawione reflektory rzucają przez te kryształowe budowle światło, które układa się na ustawionych pod różnymi kątami ściankami, Dla żartu, a może podkreślenia przezroczystości budowli w środku można obserwować humorystyczne filmiki.

Po wyjściu z części płatnej muzeum wchodzimy do ogólnie dostępnego sklepu. Tu kolekcja kryształów powoduje jeszcze większy zawrót głowy (ceny niestety też). Bardzo spodobała mi się zasłona z kryształów (zdjęcie), ale .. kupiłam tylko breloczek.
Uwaga, jeśli ktoś tam się wybierze, to koniecznie, ale to koniecznie trzeba skorzystać z toalety tej koło sklepu :-) NIe wiem jak męska, ale w damskiej jest ... (sprawdzcie sami co mnie tak urzekło :-).
W koło muzeum jest zadbany park z ciekawym labiryntem zrobionym z żywoplotu (niestety jesienią trochę łysy p. zdjęcie),
Kto pierwszy dotrze do serca labiryntu -może być sympatyczną zabawą,nawet dla dorosłych.
Nad całością obiektu czuwa Gigant. olbrzym z kryształowymi ślepiami z którego ust wypływa wodospad.

Na wirtualną wycieczkę zaprasza strona