Geoblog.pl    BoRa    Podróże    2011 Val Di Sole narciory    zakwaterowanie i lokalizacja

zakwaterowanie i lokalizacja

Włochy
Włochy, Cogolo in Val di Pejo

Jedziemy w Dolomity, kierunek dolina Val di Sole, cel- narciory :-)
Wyjazd z Poznania o 5:30 , jedziemy przez Berlin, Monachium, Innsbruck, przełęcz Brenner. Na miejscu jesteśmy ok 19:00.
Jadąc ciszyliśmy się, że nie ma korków zwłaszcza przed Monachium, niestety tym razem pojawiły się zaraz za Monachium i ciągnęły aż do zjazdu na Salzburg. W Austrii natomiast zakorkowane były prawe pasy przy prawie wszystkich zjazdach do dolin z regionami narciarskimi, prym wiódł sznur samochodów przy zjeżdzie Zillertal Arena. Przed Innsbruckiem też trochę się kotłowało, bo tam z kolei trwają remonty, ale największy korek był na zjeździe w San Michele (we Włoszech). GSP wskazywał, że to nasz zjazd z autostrady, ale nie mieliśmy ochoty stać w tak długiej kolejce, więc pojechaliśmy dalej. Po około 8km pojawił się następny zjazd z autostrady. Tam było zupełnie pusto, więc w sumie nadrobiliśmy trochę km, ale zaoszczędziliśmy dużo czasu.
Opłaty:
winieta 10 dniowa za przejazd autostradami w Austrii niecałe 8 E, można kupić na stacjach paliwowych w Niemczech. Takie stacje są oznakowane symbolem winiety. Ostatnia szansa na zakup winiety to stacja na granicy po stronie Austriackiej. Cena za winietę tę kupowaną w Niemczech czy w Austrii bez równicy wszędzie taka sama.

Przełęcz w Brenner 8 E za przejazd w jedną stronę. (możliwość uregulowania należności kartą kredytową (wypukłą) (większość aut podjeżdża do podjazdów płatnych gotówką, a do podjazdu „only card” nie było kolejki.
autostrada we Włoszech 7,90 E za przejazd w jedną stronę, również istnieje możliwość uregulowania należności kartą kredytową (wypukłą).
Cena za LPG w Niemczech i we Włoszech porównywalna od 0,79 do 0, 82 E. W Austrii LPG występuje sporadycznie i cena jest bardzo wysoka.

Apartament Casa al Sole w Cogolo di Pejo zarezerowałam przez biuro Otium.
www.casaalsolecogolo.it

Apartament bilo składa się z pokoju sypialni dla 2 osób, salonu z wyposażonym aneksem kuchennym oraz ładnej łazienki. Całość w sam raz dla 4 osób. Standard skromny, wyposażenie proste, ale czysto i przyjemnie. Dla niewymagających jak w sam raz.
Narciarnia jest pod schodami, ale brakuje suszarni do butów narciarskich. Przed domem wystarczający parking. Lokalizacja Via Roma 61, w samym centrum małego miasteczka Cogolo. Blisko do marketu, restauracji i sklepów z pamiątkami.

Do wyciągów w Marilewie mieliśmy ok 13 km (15 min) (droga równa, bez serpentyn), a do lodowca Tonnale 20 km (40 min), ale niestety droga trudna, bo pełna zakrętów i pod górę, również do wyciągów Pejo jest blisko ok 3 km (20 min), ale droga trudna (pełna serpentyn).
W większości dni dojeżdżaliśmy do nowoczesnego,szybkiego wyciągu kobinewego w Daolasa 15 km (20 min).