Geoblog.pl    BoRa    Podróże    2013 urlop w Turcji - Kemer    Upał upałem, ale trzeba się gdzieś ruszyć, na początek rytuał Hammam

Upał upałem, ale trzeba się gdzieś ruszyć, na początek rytuał Hammam

Turcja
Turcja, Kemer

Nasza rezydentka na spotkaniu powitalnym proponuje długa listę wycieczek organizowanych przez Itakę.
Upał nam doskwiera i naprawdę nie chce się nawet myśleć, o przebywaniu gdzie indziej niż przy wodzie.
Jednak propozycja odbycia rytuału Hammam, którą, jeśli już, to należy wykonać na początku pobytu, jest bardzo kusząca.
Godzinę można wybierać indywidualnie więc decydujemy się na 18:00, myśląc, że późnym popołudniem to będzie chłodniej i damy radę.

Koszt 21 E, busik zbiera gości z hoteli i wiezie do Kemer (na obrzeża miasta więc o dodatkowych atrakcjach nie ma mowy).
Jeśli chodzi o ceny hammamu to rozpiętość dość wielka:
w naszym hotelu koszt do negocjacji zaczynający się od 35 E
w Ottoman w Kemer (tam gdzie jedziemy) koszt 21 E
w naszej miejscowości 15 E (ale o tym dowiedzieliśmy się po fakcie)

Relaksująca wizyta w hammam, czyli w kulturowo obowiązkowej łaźni tureckiej zaczyna się od pobytu w saunach, wpierw suchej, potem parowej z unoszącymi się oparami olejków eterycznych.
Następnie prysznic i przechodzimy do basenu z jaccuzzi, oczekując na swoją kolej na masaż szorstką rękawicą w celu usunięcia martwego naskórka i masaż pianą mydlaną wykonywany na ciepłym kamieniu marmurowym, który rzekomo ma działania zdrowotne.
Potem za dodatkowe 5 E mamy możliwość otrzymania na całe ciało glinki mineralnej.
Przez 20 minut wyglądamy jak UFO – całe ciało wysmarowane na zielono!
Potem należy to zmyć, a łatwo nie jest.
Przechodzimy do części relaksacyjnej, gdzie odbywają się masaże aromatycznymi olejkami. Tu panuje spokój i wyciszenie.
Po 2 godzinach wychodzimy jak nowo - narodzeni. Wszelkie nierozwiązane przed urlopem sprawy i napięcia przywiezione z kraju pozostały daleko od nas. Teraz wiemy, że wypoczywamy.

zula - 2013-07-03 19:03
Prawda - pójście do łaźni tureckiej to prawdziwy relaks - cieszę się ,że to co polecałam - poznałaś ! (oczywiście coś "minimum" do zobaczenia)

mirka66 - 2013-07-03 20:08
No to fajna sprawa.
Pewnie po tym czulas sie jak nowo narodzona.:)

BPE
BPE - 2013-07-03 21:01
o....to lubię....bardzo by mi się dzisiaj przydał taki hamman ....po sprzątaniu piwnicy :-)))

mamaMa
mamaMa - 2013-07-03 23:47
A i po to jest urlop, żeby się rozpieszczać!

BoRa
BoRa - 2013-07-04 09:40
Hammam nie tylko poznałam, ale od razu pokochałam.
Szkoda, że w Polsce nie mamy takiej tradycji, co to po sprzątaniu piwnicy he, he ale i nie tylko sprawiłoby, że czujesz się jak nowonarodzona.

A tak na marginesie, to dotarło do mnie, że takie dopieszczające rytuały są nie tylko w krajach arabskich!. W Rosji (Syberii) na przykład taką funkcję pełni bania, sauna w której spotykają się razem i relaksują. A u nas? Co najwyżej pozostaje wyjście na basen, ale raczej rzadko udaje się to z grupą znajomych.

danach
danach - 2013-07-04 12:48
ja nie poszłam się zrelaksować , potknęłam się na pomoście i potłukłam rękę , dobrze ,że zdjęcia mogłam robić :) Relaksuj się ile wlezie :)

marianka - 2013-07-07 11:07
Och, ale zazdroszczę! Strasznie bym chciała spróbować. A ani w Turcji ani w Maroku jakoś nigdy się nie udało;)