Geoblog.pl    BoRa    Podróże    2013 Berlin i Wittstock - czyli weekend w Niemczech    Salon Mercedesa na Under den Linden

Salon Mercedesa na Under den Linden

Niemcy
Niemcy, Berlin

Pod koniec naszej wędrówki, wracając już do stacji Sbahn, na Alei pod Lipami trafiliśmy do salonu Mercedesa.

W celu zakupu to niestety jeszcze nie :-), ale popatrzeć... hmm, a dlaczegóż by nie.

Do niektórych modeli można się przymierzać, na przykład zasiadając za kierownicą.
Droższe (bardzo, bardzo droższe) modele niestety były dostępne tylko po wyrażeniu zainteresowania zakupu.

Zrobiłam tylko 5 zdjęć, bo te przymiarki tak mnie zaintrygowały, że o zdjęciach zapomniałam.

Ciekawa jest historia powstania marki Mercedes, o tym dowiecie się tutaj

Podsumowanie:
Berlin zwiedzaliśmy 9 listopada, w rocznicę tak zwanej "Nocy kryształowej ", czyli pogromu Żydów w 1938 roku. Pogromu dokonali naziści, a nazwa pochodziła od kryształów i szkła, które roztrzaskiwane było na ulicach ze splądrowanych mieszkań żydowskich.
oraz drugiej rocznicy przypadającej również 9 listopada czyli 24 już rocznicy upadku muru berlińskiego! Przez 28 lat Berlin był podzielony na dwie części.
- Nazwa "mur" nie oznacza, że cała, 156 kilometrowej długości przegroda , była z betonu czy cegieł. Były też zasieki, okopy a nawet miejsca zaminowane - A także bunkry i uzbrojone patrole z psami. Obecnie przez całą zachodnią część miasta biegnie "Berliner Mauerweg". Jest to ścieżka dla rowerzystów i pieszych, ciągnąca się wzdłuż umocnień. Dawniej służyła do patrolowania i ciągłej obserwacji.

mirka66 - 2014-01-06 17:40
WOW !!! Ale maszyna .

pamar
pamar - 2014-01-07 08:16
Mam wrażenie, że w Berlinie historia odgrywa większą rolę niż w Warszawie. U nas oczywiście są miejsca pamięci i są traktowane z należytym im szacunkiem, ale w Berlinie, w każdym zakątku, nawet na krótkim spacerze można się natknąć na coś co przypomina o wojnie bądź podziale Berlina.
Chociaż wycieczka była krótka to czasu nie marnowaliście :) Zazdroszczę tego Muzeum Pergamońskiego. Nawet na zdjęciach robi wrażenie, to w rzeczywistości musi być jeszcze wspanialszy :)