Geoblog.pl    BoRa    Podróże    2011 maj Jura Krakowsko-Częstochowska    Brama Twardowskiego

Brama Twardowskiego

Polska, Złoty Potok i podsumowanie

Następnego dnia jedziemy do Złotego Potoku, a właściwie do rezerwatu Parkowe. Niesamowicie bajkowe tereny, nawet zwykły staw wydaje się jakiś niezwykły, podobnież potrafi zmieniać kolor, teraz zielony od glonów, ale na jesień czerwony od przeglądających się drzew liściastych, zimą natomiast niebieski od śniegu i błękitu nieba.
To w tych okolicach właśnie powstała legenga o Panu Twardowskim, są miejsca gdzie diabeł siadał, ale naj, naj to skała Brama Twardowskiego.
Schowana w lesie przy bocznej drodze warta odwiedzenia (patrz zdjęcia).

W ten sposób poznaliśmy trochę Jurę Krakowsko-Częstochowską robiąc sobie apetyt, aby tu kiedyś wrócić.

Podsumowując to, co mnie urzekło to:
Maczuga Herkulesa przy Pieskowej Skale
Skałki Rzędkowickie
Ostaniec - Okiennik Wielki
Ruiny zamku Ogrodzieniec
Góra Zborów – (polecam łatwe wejście od strony szosy asfaltowej)
Brama Twardowskiego
Zapewne warto też odwiedzić, choć jedną z wielu na tym terenie grot -jaskiń.

----------
Drogi Czytelniku,
jeśli moje wpisy lub zdjęcia zainteresowały Cię lub pomogły w zorganizowaniu wypadu w opisane miejsca, proszę zostaw komentarz. Będzie to dla mnie nagrodą za włożoną pracę w prowadzenie bloga.
pozdrawiam,
BoRa
PS ocena bloga mile widziana!

zula - 2011-05-13 06:16
Bardzo ładnie opisane, śliczne zdjęcia ,
dziekuję za ten kawałek Polski - piękny nasz Kraj !! pozdrawiam

mirka66 - 2011-05-14 07:36
Za mlodych lat tyle razy bylam na Jurze ale nie mialam pojecia ,ze jest tam skala o nazwie Brama Twardowskiego.

BoRa
BoRa - 2011-05-16 20:08
Tak, rzeczywiście trudno ją znaleźć, bo drogowskazów brak. My też przejechaliśmy, dopiero w drodze powrotnej, trochę na czuja, znaleźliśmy to miejsce.

Mirko, rzucam wyzwanie-brama Twardowskiego czeka na Ciebie!

przebisniegi
przebisniegi - 2013-01-18 03:05
Jura Krakowsko-Częstochowska zawsze pozostanie dla nas wyjątkowym miejscem - to tam odbyliśmy jedną z naszych pierwszych wspólnych podróży!
Dziękujemy bardzo za odświeżenie wspomnień, za zdjęcia, za opisy, za pracę włożoną w bloga! :D