Geoblog.pl    BoRa    Podróże    2011 Brda spÅ‚yw kajakiem po najpiÄ™kniejszej z rzek    Rowerkiem szlakiem Zielonych Szkół- NadleÅ›nictwo Tuchola

Rowerkiem szlakiem Zielonych Szkół- Nadleśnictwo Tuchola

Polska, Woziwoda

Śpiew ptaków i promienie słońca wypędzają nas z łóżek. Szkoda marnować czas na spanie. Szybkie śniadanko na łonie natury, potem telefon do p. Krzysztofa, żeby dowiedzieć się kiedy dowiezie kajak dla Trzynastki. Okazuje się, że trochę to potrwa, mamy więc trochę czasu. Wsiadamy na rowerki i zwiedzamy okolicę.
Po drugiej stronie drogi asfaltowej są ładne budynki Nadleśnictwa. Wszystko wygląda na nowe i zadbane. Z roku na rok pięknieje ten region.
Jedziemy ścieżką dydaktyczną przyrodniczo-leśną, która dla zielonych szkół jest zapewne wspaniałą pomocą naukową. Odwiedzamy remizę (to miejsce gdzie z powodu występowania nadmiernej ilości szkodników stwarza się dogodne warunki dla ptaków, niejako wabiąc je, aby rozmnażając się w sposób naturalny uregulowały nadmierną ilość owadów).
Odwiedzamy drzewo doborowe - to drzewo wzorcowe, z którego pozyskuje się nasiona. Drzewa takie są oznakowane i skatalogowane. Drzewem doborowym może zostać drzewo, którego (po za innymi wymaganiami) stosunek wysokości korony do wysokości pnia wynosi 1:3. Sosna, którą podziwiamy jest wspaniałym okazem, ma pień szeroki i prosty a koronę bujną i bardzo gęstą.
Jedziemy dalej, mijamy zabudowania leśnictwa i miejsce, gdzie można usiąść i popiknikować. Jest miejsce na grill/ognisko. Okazuje się, że wybudowano nowe zejście do rzeki. Eleganckie ciemnobrązowe schodki, kończą się tuż nad brzegiem. z którego rozciąga się malowniczy widok na skręcającą rzekę. Jak tu pięknie! Polecam to miejsce na wyjazd dzieci z zieloną szkołą.