Geoblog.pl    BoRa    Podróże    2011 Narty Jańske Łaźnie Czechy// SkiResort ČERNÁ HORA.    Wyjazd na narty do Jańskich Łaźni

Wyjazd na narty do Jańskich Łaźni

Czechy
Czechy, Janske Lazne

W tym roku śnieg w grudniu nie dopisał. Otwarcie sezonu narciarskiego w wielu regionach Dolomitów odwołano.

My również odwołaliśmy naszą (dokonaną już w sierpniu) rezerwację na otwarcie sezonu w Passo Tonale, bo na trasach narciarskich na początku grudnia, zamiast upragnionego śniegu jeszcze zieleniła się trawa.

Pierwszy raz zaplanowałam wyjazd na skiopening ski free czyli możliwość korzystania ze wszystkich wyciągów bezpłatnie w pierwszym tygodniu otwarcia sezonu.

Zapewne więcej takiego błędu nie popełnię lub jeśli będziemy chcieli skorzystać z takiej promocji rezerwację zrobimy to na ostatnią chwilę. Zbyt duże ryzyko i zbyt duże rozczarowanie, gdy narty naostrzone a upragniony wyjazd nie dochodzi do skutku.

W ramach pocieszenia i rozruszania mięśni podejmujemy decyzję o poszukaniu otwartego regionu narciarskiego.

Kilka dni skrupulatnie sprawdzanych doniesień o zaśnieżeniu stoków w narciarskich regionach i wybór pada na Czechy, jedziemy w Karkonosze do Jańskich Łaźni.

Wyjazd 8 rano.

Na miejscu jesteśmy o 13:00.

W czasie podróży w Polsce na polach ponuro, śniegu nie ma.

Dojeżdżamy do przejścia granicznego w Lubawce i uśmiech na twarzy, witają nas białe pola i ślicznie ośnieżone choinki, a w Jańskich śniegu napadało nawet 50 cm.

Fajnie.

Szybko znajdujemy nocleg – z tym o tej porze roku nie ma problemu, sezon jeszcze się nie rozpoczął i na zniżki można liczyć. Próbujemy i udaje się wynegocjować całkiem znośną cenę, za fajny apartament przy samym stoku z widokiem na gondolki. Tak komfortowo to jeszcze nigdy nie mieliśmy.

Do zamknięcia wyciągu zostało jeszcze 1,5 godziny więc przebieramy się pospiesznie i pędzimy na stok. (pędzimy na tyle na ile w narciarskich butach można pędzić)

Super przygotowane szlaki, a narciarzy prawie nie ma. Jest genialnie. Co prawda wyciąg krzesełkowy Proteź nie jest jeszcze czynny, ale trasy wszystkie otwarte.

Do szesnastej obróciliśmy 5 razy, aż zrobiło się ciemno (w grudniu o 16 to normalne :-)).

zula - 2011-12-15 07:35
Jednym słowem : białe...szaleństwo ! :)

sestian
sestian - 2011-12-15 15:19
Gratulacje za otwarcie sezonu! I po co jechać tak daleko jak można tak blisko? Pozdrowienia od... miłośnika parapetów, który bardzo dobrze zna to miejsce jednak częściej zapusza się do Szpindla. :)

BPE
BPE - 2011-12-15 18:57
O....a ja modlę sie, żeby do swiąt w Krynicy napadało :-)))

mirka66 - 2011-12-15 20:46
Sezon narciarski rozpoczety,a sniegu brak.:(

BoRa
BoRa - 2011-12-16 17:20
Sebastian, dzięki za pozdrowienia. Ja jednak stawiam Jańskie nad Spindlerowy, a w sezonie miejsce nr jeden zajmują Herlikovice (to notowania dla czeskich kompleksów, bo jednak włoskie stoki są the best).
Blanko nie martw się, doniesienia wskazują że śnieg w Krynicy już jest i wyciągi działają. Zapowiada się Wam udany wypoczynek:-)