Geoblog.pl    BoRa    Podróże    2012 Kamperem po Polsce    W goÅ›cienie u p.Izabeli Czartoryskiej czyli Questing w GoÅ‚uchowie na zamku, relaks nad zalewem i spotkanie z żubrami

W gościenie u p.Izabeli Czartoryskiej czyli Questing w Gołuchowie na zamku, relaks nad zalewem i spotkanie z żubrami

Polska, Gołuchów

Jest szansa, że treść się pojawi.

a teraz 7.9.2012 trochę spóźniona wreszcie pojawia się treść. :-)

W Gołuchowie lokujemy się na kempingu przy zalewie, w pobliżu tamy, po której można przedostać się do miasteczka. Z tamy rozpościera się przyjemny widok.
Gołuchów kojarzy się z zamkiem. Zamek jest rzeczywiście śliczny, rozpisywać się nie będę, wszystko widać na zdjęciach (w wielu opisach jego styl porównywany jest do zamków nad Loarą).
Na terenie bardzo ładnego i zadbanego parku zamkowego (właściwie arboretum) jest wiele ciekawych miejsc do zwiedzania .

Odwiedziliśmy muzeum leśnictwa - polecam, zwłaszcza dla grup szkolnych. Bardzo wiele ciekawostek można się tu dowiedzieć . Największe wrażenie na mnie zrobiły wypchane zwierzęta i ptaki (jest ich tu całkiem sporo) w aranżacji zimowej i letniej oraz posegregowane wg występowania, ale to nie wszystko co to muzeum oferuje.

Godny polecenia jest też budynek oficyny również z wystawą leśnictwa. Niestety za wejście do każdego budynku należy uiścić opłatę (na całe szczęście były rodzinne bilety ulgowe).

Wybieg dla żubrów, koników Polskich jest w drugim końcu parku -trochę trzeba przejść aby się z nimi spotkać. Wybieg mają bardzo obszerny. żubry dzisiaj akurat upodobały sobie ten najbardziej odległy kąt, więc zbyt wiele widać nie było.

Ciekawostka - Nowością jest zabawa zwana z ang. Questing. Polega na poruszaniu się wg wskazówek przekazanych w instrukcji i w efekcie końcowym zdobycie skarbu (czyli pieczątki). Myślę, że można w tę grę bawić się również samodzielnie.
Na dedykowanej tej zabawie stronie internetowej należy znaleźć i wydrukować instrukcje i ... miłej zabawy.

Tu podaję link do Questingu z Gołuchowa

a poniżej Questing z innych miast (Poznań ma nawet kilka tras!)

O zamku i budynkach przyzamkowych można poczytać na stronie http://www.zamkipolskie.com/goluc/goluc.html