Geoblog.pl    BoRa    Podróże    2012 Chorwacja - wodospady Plitvickie kontra Krka, Riwiera Makarska, piękna wyspa Hvar, kempingi    Ulewa, nocleg gdzieś na kempingu w Sibinj i poranna ucieczka

Ulewa, nocleg gdzieś na kempingu w Sibinj i poranna ucieczka

Chorwacja
Chorwacja, Sibinj

Zjeżdżając z autostrady A1 w kierunku Sjenj znów brams miał okazję stanąć do egzaminu ze zjeżdżania kamperem po serpentynach, ostrych zakrętach, i stromiznach zapierających dech.
Przypomina nam się norweska słynna z trudności droga Troli.

Tym razem zadanie było utrudnione, bo jest ciemno.
Brams nadal sobie radzi.
Pojawił się drobny deszczyk
zwolnił, ale nadal sobie świetnie radzi, utrzymujemy się z ryzach ciągłych linii i podążamy w dół po naszym pasie
pojawła się ulewa, taka z rwącymi potokami, taka co to na widok nadjeżdżających TIRów nabierasz powietrza, żeby nie utonąć w strugach oblewającej wody.
My nadal na półce z jednej strony skała z drugiej urwisko
kamper nadal posłuszny bramsowi utrzymuje się na drodze na właściwym pasie,
ale.....
mój system nerwowy nie dawał rady.
W oblewających wodą ciemnościach wypatrzyłam znak kempingu i zażądałam natychmiastowego zatrzymania się.
uf
rozsądek wygrał!
wjeżdżamy na kemping gdzieś między Sjenj,a Sibinj.
W recepcji jakaś kartka, próbuję przez szybę przeczytać o co chodzi, ale strugi deszczu utrudniają zadanie –wytrzeszcz oczu nic nie pomaga, nic nie wiem.
Szlaban otwarty więc wjeżdżamy i zatrzymujemy się na pierwszym wolnym miejscu.
Tym razem widok na morze nie był priorytetem.
Nadal leje, cieszę się, że stoimy na asfalcie, wiem, że nas nie zmyje.

rano
jest ok 7, szaro, jeszcze trochę mży, więc nie wychodzę na zewnątrz.
Szykuje śniadanko.
Aż tu nagle...
i teraz przyznam się do czegoś
proszę nie naskarżcie na nas!!!!
Szlaban nadal otwarty, w recepcji nikogo nie ma, kartka nie wiadomo z jakimi informacjami nadal wywieszona.
Kamper z rejestracją niemiecką wyjeżdża z kempingu.!!!Tak! tak wcześniej rano, a oni wyjeżdżają! Chwila zastanowienia...Wiadomo o co chodzi.
Mamy wydać ileśtam kuna za sam postój!!!
o nie! Szybka akcja pakowania się i wyjeżdżamy za Niemcami.
I w ten sposób nabawiliśmy się wyrzutów sumienia. Na usprawiedliwienie dodam, że nasza noga nie stanęła na kempingu (oprócz 4 kółek kampera).
Może te wyrzuty są przesadzone, ale trzeba pamiętać, że w Chorwacji wprowadzono całkowity zakaz biwakowania poza kempingami, które oczywiście zawsze są płatne, a nam kamperowcom wystarczy kawałek parkingu zwłaszcza podczas ulewy w czasie podróży.