Geoblog.pl    BoRa    Podróże    2013 Kamperem po Polsce    Milicz - stawy milickie w dolinie Baryczy

Milicz - stawy milickie w dolinie Baryczy

Polska, Milicz

Tym razem jeden weekend spędzony w MIliczu, a aż dwa wpisy na blogu.

Mam ochotę przedstawić Wam fantastyczny region doliny Baryczy, a przecież to temat nie pasujący do zlotu amerykańskich aut.

W niedzielę, na rowerkach, nowowybudowanymi ścieżkami rowerowymi zwiniętych torów kolejki wąskotorowej pojechaliśmy w kierunku milickich stawów.
Stawy kojarzą mi się z rzęsą wodną pokrywającą stojącą taflę wody i specyficznym raczej nieprzyjemnym bagiennym smrodkiem, ale tutaj nic z tych rzeczy, bo stawy milickie raczej przypominają jeziora.
W wielkich wodnych akwenach stawów, w gąszczu przybrzeżnych trzcin ukrywają się kormorany, czaple, kaczki i wiele innych gatunków ptactwa wodnego.
Teren objęty jest rezerwatem Natura 2000.
Panuje tu przyjemny klimat, a przede wszystkim spokój, cisza, a wokół fantastyczne widoki.

Miasto Milicz, słynące z wigilijnego karpia (nie wiem jak u Was, ale w Poznaniu przed wigilią ustawiają się długie kolejki po tego właśnie karpia) okazuje się ciekawym turystycznie miastem. Wart zobaczenia jest kościół na konstrukcji szachulcowej i Pałac Maltzanów, w którym teraz znajduje się Zespół Szkół Przyrodniczych.
W pobliżu pałacu znajdują się ruiny zamku z XIV -XVIII wieku.

Jednak najbardziej przyciągającą atrakcją jest jedyne w Polsce zewnętrzne akwarium, ustawione przy głównej drodze i dawnej stacji kolejki wąskotorowej MIlicz - Zamek.
W akwarium pływają ryby ze stawów milickich.

mirka66 - 2013-09-25 08:28
Nigdy tam nie bylam mimo,ze lezy blisko mojego rodzinnego miasta.Fajne miejsce.Musze sie tam wybrac.

BPE
BPE - 2013-09-25 09:03
no proszę - jaką perełkę odnalazłaś :-))

danach
danach - 2013-09-25 12:35
Fantastyczne miejsce a kościół pierwszy raz taki widziałam , warto to miejsce odwiedzić :)

marianka - 2013-09-26 15:56
O milickim karpiu pierwsze słyszę, ale za to dom z pruskim murem - rewelacja!

zula - 2013-10-02 07:56
Pięknie tam- szkoła w pałacu,kościół ,aleja gwiazdi jakby było mało to jeszcze pyszne karpie-super!

zuzkakom
zuzkakom - 2013-10-20 12:45
Też jestem z Poznania, i nie słyszałam o milickim karpiu, aczkolwiek nigdy mnie nie dociekałam skąd to paskudztwo a smaku mułu pochodzi ;)

Też jestem z Poznania, i nie słyszałam o milickim karpiu, aczkolwiek nigdy nie dociekałam skąd to paskudztwo a smaku mułu pochodzi ;)