Geoblog.pl    BoRa    Podróże    2014 Moszna Pałac cudeńko    Pałac w Mosznej

Pałac w Mosznej

Polska, Moszna

Wracając autostradą Katowice Wrocław tabliczka informacyjna zaprosiła nas do odwiedzenia Pałacu w Mosznej .
Wydawało się, że wystarczy tylko zjechać z autostrady i będziemy na miejscu - ale to tylko się wydawało. Jechaliśmy prawie 30 minut, jednak warto było więc nie narzekam.

Pałac - zapierający widok -troszkę jak z bajki disneyowskiej. Wieżyczki, ozdobniki wszystko ku radości oczu oglądających to cacko.
Trzeba wiedzieć, że do niedawna znajdowało się tu sanatorium/szpital i może dzięki temu budynek przetrwał w całkiem dobrej kondycji, a może mu to zaszkodziło.

Teraz w jednym skrzydle znajduje się hotel, a piękne sale wynajmowane są na imprezy, w kaplicy regularnie odbywają się koncerty a restauracja wraz z oranżerią są ogólnie dostępne. Ogród zimą jest bezpłatny i smutny, za to wiosną podobnież magnolie i rododendrony dodają uroku pałacowi, ale wtedy za wejście należy uiścić opłatę.

Wnętrza, a jest ich 365, bardzo bogato wyposażone mocno ucierpiały po przejściu armii czerwonej.

I jeszcze o zanikającym zawodzie, w Pałacu pracował czyściciel klamek! Drzwi w Pałacu jest 500 (są ponumerowane) więc czyściciel miał 1000 klamek do czyszczenia. Było co robić.

Po pałacu oprowadzała nas przesympatyczna przewodniczka p. Krystyna. Miło się jej słuchało, z wielkim zaangażowaniem snuła opowieści pałacowe, a my wyciągnęliśmy wnioski, że jest bardzo zżyta z tym pałacem.

I na koniec pochwalę się, kupiłam puzzle 1500 sztuk z widokiem pałacu. Zdjęcie ułożonego pałacu wkrótce:-).

mamaMa
mamaMa - 2014-01-18 18:46
Jak ladnie i bogato! Jestem strasznie ciekawa historii palacu...

zula - 2014-01-18 19:58
pomogę mamaMa :
Miejsce fantastyczne i co ciekawe pobyt w dobrych cenach!

BoRa
BoRa - 2014-01-19 18:46
Dzięki Zula! to dobry link

marianka - 2014-01-19 23:05
Za każdym razem widząc zdjęcia tego miejsca robi na mnie niesamowite wrażenie. Co za wstyd, że jeszcze tam nie byłam!
A tymczasem czekam na zdjęcie puzzli;)

pamar
pamar - 2014-01-20 08:15
Prawdziwy pałac, jak z bajki!

danach
danach - 2014-01-20 10:47
koniecznie trzeba wpaść wiosną na te rododendrony

mirka66 - 2014-01-21 09:01
Piekne miejsce.Ja bylam tutaj kiedy zamek byl jeszcze sanatorium i nie wszystko mozna bylo ogladac.Dobrze wiedziec,ze to sie zmienilo.Chetnie tam znow wroce.:)))

BPE
BPE - 2014-01-22 10:18
tak mi do niego blisko, ale wciąż się nie mogę tam wybrać, a o tym, ze to perełka to wiem od dawna :-))

czytelnik
czytelnik - 2014-01-23 20:19
Nie kasuj komentarza, tylko popraw: "pałac jest w Mosznej, a w mosznie są jadra". No chyba, że nie masz jaj, to kasuj...

BoRa
BoRa - 2014-01-23 20:58
Panie czytelniku,
skasowałam Pana komentarz, bo zwyczajnie wydawał mi się nie na miejscu.
Mój wpis na blogu nie dotyczy anatomii człowieka lecz miejscowości w woj. opolskim.
Nazwa miejscowości może kojarzyć się różnie jednakże jest to błędne myślenie ponieważ pierwotna nazwa tej miejscowości to z j. niem. Moschen.
I tu ciekawostka, bo zgodnie z ustawą o mniejszościach narodowych i etnicznych dla Moszny zastosowano dwujęzyczne nazewnictwo. Czyli obie nazwy Moszna i Moschen można używać wymiennie.

Mam nadzieję, że moje wyjaśnienia wystarczą aby przestał Pan wypisywać niegustowne komentarze.
z poważaniem!

pamar
pamar - 2014-01-30 21:43
Brawo BoRa! Nic mnie tak nie denerwuje jak tchórzliwe, anonimowe, krytyczne komentarze. Nawet jeśli błąd się pojawi i ktoś ma silną potrzebę zwrócenia uwagi w taki a nie inny sposób to niech ma również odwagę się ujawnić!

Eugene
Eugene - 2014-02-26 21:40
Bardzo ciekawe miejsce, nie byłem tam ale może kiedyś. Cały czas jestem zajęty górami.

ANJ0
ANJ0 - 2014-05-15 12:52
bardzo ladny palacyk,takie cuda mamy tak blisko siebie ,na wyciagniecie reki!!:))